Jak wiadomo, białko jest niezbędnym elementem diety każdego z nas. Dostarczane w odpowiednich ilościach wpływa pozytywnie na rozwój i poprawne funkcjonowanie naszego organizmu. Regeneruje tkanki oraz jest doskonałym budulcem tkanki mięśniowej, dlatego pełni ważną rolę w diecie sportowców. 

Najwięcej białka znajduje się w produktach mlecznych, takich jak jajka, twaróg czy jogurty. Są to produkty pochodzenia zwierzęcego, więc nie mogą być spożywane przez wegan. 

Dieta wegańska jest coraz częściej wybieraną przez społeczność, ze względu na poglądy. Również spora liczba osób odczuwa nieprzyjemne dolegliwości po spożyciu produktów mlecznych. Są one wywołane nietolerancją laktozy. Jak w takim przypadku dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość białka? 

Białko wegańskie – zamiennik tradycyjnej odżywki białkowej 

O spożywaniu odżywki białkowej najczęściej słyszymy wśród osób aktywnych fizycznie, które potrzebują dostarczyć dodatkowej dawki białka do organizmu. Białko w formie proszku o różnym smaku można dodać do większości posiłków. Czy to do naleśników, koktajlu czy owsianki, ale co w przypadku osób z nietolerancją lub będących na diecie wegańskiej? Marka La Mandorle wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i oferuje białko wegańskie. Jest to produkt bez laktozy, bez glutenu i soi, na bazie migdałów, grochu i ryżu. Może być spożywane nie tylko przez sportowców, ale także przez każdą z osób, której zależy na prowadzeniu zdrowego, zbilansowanego trybu życia. 

Koktajl truskawkowy dla wegan

Będąc w ciągłym biegu zależy nam na szybkim przygotowaniu pełnowartościowych posiłków, które zaspokoją nasz apetyt na dłuższą chwilę. Doskonałą propozycją będzie shake truskawkowy z dodatkiem wegańskiego białka. 

Do przygotowania potrzebujesz:

  • Truskawki świeże lub mrożone,
  • ćwierć pomarańczy bądź melona,
  • porcję białka dla wegan, np. Proteines 10 od La Mandorle,
  • szklankę mleka roślinnego – kokosowego lub migdałowego, 
  • kilka rodzynek. 

Sposób przygotowania:

Owoce i rodzynki dodaj do pojemnika, wlej napój roślinny oraz dodaj porcję wegańskiego białka. Wszystkie składniki zblenduj. Jeśli preferujesz bardziej orzeźwiające koktajle – możesz dodać pokruszone kostki lodu i również zblendować. Tak powstały koktajl przelej do szklanki – i gotowe! 

To doskonała propozycja na 2 śniadanie lub szybką, białkową przekąskę po treningu. 

Warzywny koktajl proteinowy w wersji wegańskiej

Od dziecka słyszymy, jak ważne jest dostarczanie do organizmu warzyw, szczególnie tych zielonych. Zawierają sporo cennych witamin oraz składników odżywczych. Jednak pewnie wielu z Was ma problem ze zjedzeniem wielu tego rodzaju warzyw, mimo, że są bardzo zdrowe. Istnieje doskonały sposób, by przemycić je do organizmu w smacznej i nieco innej formie. 

Do przygotowania koktajlu potrzebujesz:

  • garść szpinaku, 
  • seler, 
  • awokado, 
  • nać pietruszki, 
  • kiełki, 
  • 1 banana, 
  • jabłko, 
  • porcję wegańskiej odżywki białkowej np. Proteines 25 La Mandorle,
  • opcjonalnie pół szklanki płatków owsianych,
  • 2 szklanki napoju roślinnego. 

Sposób przygotowania:

Wszystkie warzywa wkładamy do blendera i miksujemy, następnie dodajemy awokado, banana i jabłko oraz wlewamy napój roślinny – blendujemy. Gdy składniki się połączą dodajemy odżywkę białkową oraz płatki owsiane i blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Napój roślinny bądź wodę dodajemy według uznania, w zależności jaką konsystencję chcemy uzyskać. Warzywa również możemy dowolnie wybierać, by przemycić do organizmu produkty, których smak niezbyt nam odpowiada. 

Dzięki dodaniu odżywki oraz owoców smak selera, szpinaku i innych składników nie jest wyczuwalny. To świetny sposób na szybkie, pełnowartościowe śniadanie lub posiłek potreningowy. 

Koktajle możemy przygotować na wiele różnych sposobów dodając składniki według uznania. Najważniejszym składnikiem będzie białko wegańskie, które zawiera sporo wartości odżywczych dla naszego organizmu. Tak przygotowany posiłek to również świetna propozycja dla osób będących na redukcji masy ciała.