Przeglądając social media często spotkać możemy sporo inspiracji na zdrowe, pełnowartościowe śniadanie idealne dla całej rodziny. U nas na blogu również pojawiło się kilka przepisów na bezglutenowe śniadanie, a tym razem przychodzimy do Was z kolacją bez glutenu! 

Wieczorny posiłek jest równie ważny jak śniadanie bądź obiad. Co ważne, to przede wszystkim by nie objadać się na noc ciężkimi potrawami. Bardzo często zdarza się, że nie tylko rano, ale i wieczorem jesteśmy zabiegani i nie mamy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie kolacji. Przygotowaliśmy 2 propozycje na szybką, bezglutenową kolację dla smakoszy słodkości, w tym m.in. naleśniki wegańskie

Wegańskie naleśniki z pastą migdałową i owocami

Niezwykle prosty i bardzo szybki sposób na przygotowanie naleśników, jako doskonała propozycja na kolację na słodko. Świetnie sprawdzi się również na śniadanie lub podwieczorek.  

Do przygotowania naleśników białkowych potrzebujesz:

  • 35 g mieszanki na naleśniki wegańskie – Proteines 20 od La Mandorle,
  • 150 ml napoju “mleka” migdałowo-kokosowego, 
  • ulubione owoce – świeże lub mrożone, 
  • dodatki np. orzechy, wiórka kokosowe, rodzynki itp,
  • pastę migdałową Delice Amande. 

Sposób przygotowania:

  1. Porcję mieszanki na naleśniki wymieszaj z napojem roślinnym – do uzyskania gładkiej konsystencji. 
  2. Smaż na rozgrzanej patelni i odrobinie dowolnego oleju. 
  3. Naleśniki posmaruj migdałową pastą do smarowania, ułóż owoce i posyp np. wiórkami kokosowymi.  Gotowe! 

Jest to świetny przepis dla wegan oraz osób z nietolerancją laktozy lub glutenu. Mieszankę Proteines 20 można również dodawać w niewielkiej ilości do tradycyjnego ciasta na naleśniki, by zapewnić odpowiednią ilość białka. 

Jaglanka z malinami i dodatkiem muesli 

Składniki:

  • pół szklanki kaszy jaglanej, 
  • 200 ml napoju “mleka’ migdałowego,
  • 30 g muesli z białkiem – Proteines 15,  
  • 150 g malin – świeżych lub mrożonych, 
  • dodatki – wiórka kokosowe, rodzynki, miód itp. 

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę jaglaną dokładnie przepłukać pod bieżącą wodą i gotuj na wolnym ogniu z niewielką ilością wody, do momentu, aż wyparuje.  
  2. Do ugotowanej kaszy dodaj napój migdałowy i gotuj na wolnym ogniu przez kilka minut. 
  3. Następnie do kaszy dodaj maliny i lekko podduś na wolnym ogniu.
  4. Tak przygotowaną kaszę z malinami przełóż do miseczki i wsyp wegańskie muesli z białkiem. 
  5. Dodaj orzechy lub wiórki kokosowe, nasiona chia lub inne, według preferencji. Można również dodać troszkę miodu. Smacznego!